Estatut e reglament interior

 Que vienetz d’inscríver lo vòste mainatge dens l’establiment escolar Calandreta Terra Maire.

A Calandreta, los parents que forman dab los ensenhaires e los salariats de l’associacion ua comunautat educativa administrada per l’associacion Calandreta Terra Maire en collaboracion dab lo cap d’establiment de l’escòla.

Las escòlas Calandretas que son escòlas immersivas, laïcas e apoliticas. Despuish 1994, qu’an l’estatut d’escòlas privadas (lei de 1959 dita lei Debré). La circular n° 2004-084 deu 18 de mai de 2004 que reafirma que lo principi de laïcitat ei un deus fondaments de la Republica. Que pausa suu respècte de la libertat de consciéncia e sus l’afirmacion de valors comunas, au demiei de las quaus l’egau dignitat de tots los èstes umans e lo respècte de l’identitat de cadun. L’objectiu de Calandreta, otra la transmission de la cultura, qu’ei l’aprendissatge de l’occitan per l’immersion lingüistica precòça e l’adopcion de pedagogias alternativas taus com la pedagogia Freinet e la pedagogia Institucionau. Calandreta que basteish las condicions d’un bilingüisme vertadèr entà balhar au mainatge l’oportunitat de bastir bonas construccions cognitivas.

Entà lo balhar vita e lo portar los mejans de la soa mission, l’establiment que’s dòta d’un Reglament interior 2023 validé distinguint duas partidas : escòla e associacion ; dont l’objècte ei de perméter a cada actor d’assegurar pleament lo son ròtle dens l’escòla.
Aqueth tèxte que s’interprèta en véder los estatuts de l’associacion e que pren entà principau referéncia la Carta navèra de las Calandretas votada a l’AG de Limós lo 21/05/2005, modificada per l’AG de Carcassona lo 21/05/2017.
Fin finau, qu’ei dens lo quadre estricte deus tèxtes internacionaus ratificats per França, en particular aqueths relatius aus drets deus mainatges e a las libertats fondamentaus deus individús, qui aqueth reglament enter en vigor.

Lo projècte Calandreta qu’amassa los diferents membres de la comunautat educativa a l’entorn de las valors de ciutadanetat e de respècte de la pluralitat. La tolerància, lo respècte e lo dialògue que son las basas de tota accion dens l’establiment . Los membres que s’engatjan a respectar lo pluralisme e los principis de la laïcitat, la neutralitat politica, ideologica e religiósa dens l’establiment e en sortida escolara. En mei, lo tèrme Calandreta ne poirà pas de nada manièra èste utilizat ad aqueras fins .

 Vous venez d’inscrire votre enfant dans l’établissement scolaire Calandreta Terra Maire.

À Calandreta, les parents forment avec les enseignants et les salariés de l’association une communauté éducative administrée par l’association Calandreta Terra Maire en collaboration avec le chef d’établissement de l’école.

Les écoles Calandretas sont des écoles immersives, laïques et apolitiques. Depuis 1994, elles ont le statut d’écoles privées (loi de 1959 dite loi Debré). La circulaire n° 2004-084 du 18 mai 2004 réaffirme que le principe de laïcité est un des fondements de la République. Il repose sur le respect de la liberté de conscience et sur l’affirmation de valeurs communes, parmi lesquelles l’égale dignité de tous les êtres humains et le respect de l’identité de chacun. L’objectif de Calandreta, outre la transmission de la culture, est l’apprentissage de l’occitan par l’immersion linguistique précoce et l’adoption de pédagogies alternatives telles que la pédagogie Freinet et la pédagogie Institutionnelle. Calandreta construit les conditions d’un bilinguisme véritable pour donner à l’enfant l’opportunité de bâtir de bonnes constructions cognitives.

Pour lui donner vie et lui apporter les moyens de sa mission, l’établissement se dote d’un Reglament interior 2023 validé distinguant deux parties : école et association ; dont l’objet est de permettre à chaque acteur d’assurer pleinement son rôle au sein de l’école.
Ce texte s’interprète à la lumière des statuts de l’association et prend pour principale référence la nouvelle Charte des Calandretas votée à l’AG de Limoux le 21/05/2005, modifiée par l’AG de Carcassonne le 21/05/2017.
Enfin, c’est dans le cadre strict des textes internationaux ratifiés par la France, en particulier ceux relatifs aux droits des enfants et aux libertés fondamentales des individus, que ce règlement entre en vigueur.

Le projet Calandreta rassemble les différents membres de la communauté éducative autour des valeurs de citoyenneté et de respect de la pluralité. La tolérance, le respect et le dialogue sont les bases de toute action dans l’établissement. Les membres s’engagent à respecter le pluralisme et les principes de la laïcité, la neutralité politique, idéologique et religieuse au sein de l’établissement et en sortie scolaire. En outre, le terme Calandreta ne pourra en aucun cas être utilisé à ces fins.