Lettra del mes – Febrièr 2024

Adisiatz, 
 

E aquí la letra dels meses de genièr e febrièr de nòstre calandreta de lauragues !

Lo 19 de genièr l’escòla a recebut un grop de 5 liceans de la Rouatière que desiravan aprene l’occitant e far un escambi linguistic. 

Lo 26 de genièr la classèt de mairala es anada al cinèma amb l’escòla de Sant joseph per anar veire « Colargol, l’ors que canta ».
Non aprofecharèm per organisar un rescontre amb lor classèt per lor aprene a dançar la Dança de l’ors ! 

Lo 2 fevrier Jornada especiala !!

Las 2 classas acompanhadas de lors mèstras, de las 3 adjudas e de 4 parents an fach una sortida al museum d’istòria naturala de Tolosa e al jardin de las plantères. La classèt mairala a fach lo percors « la fèsta de Punch l’elefant », del temps que la classèt dels lapinòcs a fach lo percors « la voidèt sauputs tèrra ». Foguèt l’escasença pels mainatges de prene lo tren e lo bus quala aventura !

Lo 3 de febrièr una jornada pòrta dobèrta a agut luòc dins l’escòla ont cinc familhas foguèron aculhiguèt per una maitresse acompanhada d’un parent per tal de respondre a las questions e de presentar l’establiment en vist d’inscripcion per la dintrada venenta.

Lo 4 de febrièr nòstre annal void dressing foguèt coma a cada còp un moment convivial e de despartiment. L’ambient foguèt bona malgrat una manca d’afluéncia.

Lo 9 de febrièr l’escòla a festejar la sortida d’ivernacion de l’ors ! L’ors de l’escòla se desrevelha.

Sabetz que la « candelièra », la candelors ( cande l’aurs) en occitan ven en realitat d’una anciana fèsta pagana occitana de celebracion de la fin de l’ivernacion de l’ors? En fonccion de la reaccion de l’ors al sortir de sa cauna, los ancians fasián de prediccion sauputs l’arivada de la premièt.

Avèm festejat el lo retorn del lum. E per far aquò nos avèm manjat de pescajons que simbolisan lo solelh.

Coma l’ors que se desrevelha e sortís de son lièit, los mainatages podián venir vestits en Pijamas.
 
Los parents foguèron convidat en fin de jornada a venir participar a la fèsta en dançant la ronda de l’ors e per d’unes en jogant de musica. Los mainatges avián preparat un espectacle pichon de cançon. Foguèt un moment polit de despartiment e de jòia! 
 
E vaquí !

Bonjour, 

Et voici la lettre des mois de janvier et février de notre Calandreta Lauragués !

Le 19 janvier l’école a reçu un groupe de 5 lycéens de la Rouatière qui désiraient apprendre l’occitant et faire un échange linguistique. 

Le 26 janvier la classe de maternelle est allée au cinéma avec l’école de Saint Joseph pour aller voir « Colargol, l’ours qui chante ».
Nous en avons profité pour organiser une rencontre avec leur classe pour leur apprendre à danser la Danse de l’ours ! 

Le 2 février Journée spéciale !!
Les 2 classes accompagnées de leurs maîtresses, des 3 adjudas et de 4 parents ont fait une sortie au muséum d’histoire naturelle de Toulouse et au jardin des plantes. La classe de maternelle a fait le parcours « la fête de Punch l’éléphant », pendant que la classe des lapinòcs a fait le parcours « la vie sous terre ». Ce fut l’occasion pour les enfants de prendre le train et le bus, quelle aventure !

Le 3 février une journée portes ouvertes a eu lieu dans l’école où cinq familles furent accueillies par une maîtresse accompagnée d’un parent afin de répondre aux questions et de présenter l’établissement en vue des inscriptions pour la prochaine rentrée.

Le 4 février notre vide dressing annuel fut comme chaque fois un moment convivial et du partage. L’ambiance fut bonne malgré un manque d’affluence.

Le 9 février l’école a fêté la sortie d’hibernation de l’ours ! L’ours de l’école se réveille.

Vous saviez que la chandeleur, la « candelors » (« chant de l’ours ») en occitan vient en réalité d’une ancienne fête païenne occitane de célébration de la fin de l’hibernation de l’ours ? En fonction de la réaction de l’ours au sortir de sa grotte, les anciens faisaient des prédictions sur l’arrivée du printemps.

Nous avons fêté le retour de la lumière. Et pour faire cela nous avons mangé des crêpes qui symbolisent le soleil.

Comme l’ours qui se réveille et sort de son lit, les enfants pouvaient venir habillés en pyjamas.

Les parents furent invités en fin de journée à venir participer à la fête en dansant la ronde de l’ours et pour certains en jouant de la musique. Les enfants avaient préparé un petit spectacle de chansons, textes et théâtre. Ce fut un beau moment de partage et de la joie! 

Et voilà !